Assassin’s Creed Shadows İncelemesi: Feodal Japonya’da Rafine Bir Suikast Deneyimi

Gölgelerden gelen bir intikam... Assassin’s Creed, Japonya’da bambaşka bir hikâyeyle dönüyor. Assassin's Creed Shadows hakkında bilmeniz gerekenleri anlatıyoruz...

Assassin’s Creed serisi, uzun yıllardır hayranlarının sabırsızlıkla beklediği Japonya temasıyla sonunda buluştu. Ubisoft’un uzun süredir merakla beklenen yeni Assassin's Creed oyunu, Shadows, sonunda duyuruldu ve bizleri bu defa feodal Japonya'nın karanlık ve ihtişamlı dünyasına davet ediyor. Assassin’s Creed Shadows, serinin köklerine sadık kalırken yeni oynanış mekanikleriyle de büyük yenilikler getiriyor. Bu kez, 16. yüzyıl Japonya’sına gidiyor ve iki ana karakterin hikâyesine tanıklık ediyoruz: Afrikalı samuray Yasuke ve yetenekli bir shinobi olan Naoe.

Köklü Bir Yenilenme Değil, Derinleştirilmiş Bir Dönüş

Baştan şunu söyleyelim: Ubisoft, Shadows ile radikal bir değişiklik yapmak yerine serinin temel yapı taşlarını koruyarak onları daha keskin hale getirmeyi tercih etmiş. 2023’te çıkan Mirage’daki daha küçük ölçekli, zorlayıcı bir yapının üzerine inşa edilen oyun; savaş mekaniklerinden harita kullanımına kadar birçok alanda sadeleşmiş ve daha akıcı bir yapı sunuyor. Yine de, bu değişiklikler kusursuz değil. Ancak genel olarak bakıldığında, Assassin’s Creed serisinin yeniden eski gücüne kavuşabileceğine dair umut verdiğini söyleyebiliriz.