Facebook, bir süre önce hayata geçirdiği "Instant Articles" özelliği ile, kullanıcılarının, paylaşılan haber içeriğini görmek için uygulamadan tamamen ayrılmamalarını sağlamaya çalışmıştı ve haber yayınını farklı bir boyuta taşımıştı. New York Times, The Guardian ve National Geographics gibi önemli yayınlarla yapılan işbirliği ile hayata geçirilen Instant Articles, kısa sürede kullanıcıların beğenisini kazanmayı başardı. Bu hizmette Facebook, içerikleri kendi sunucularında depoluyor ve kullanıcılara bu şekilde sunuyor.
Şimdi benzer bir planı, Twitter ve Google hayata geçirmeye hazırlanıyor. Ancak iki devin planladığı hizmet, Facebook'un Instant Articles'ından biraz farklı. Öncelikle bu kez içerikler, doğrudan yayıncıdan gelecek. Bir haber bağlantısı seçildiğinde, pop-up penceresi açılacak ve içerik bu pencerede görüntülenecek.
Google ve Twitter, hizmeti hayata geçirmek için bazı önemli haber kaynakları ile görüşmelerini sürdürüyor. Ancak isimlerin hangileri olduğu henüz açıklanmış değil.