Samsung'un yaşanan bir pil sorunundan dolayı Galaxy Note 7'nin satışını durdurduğunu ve cihazları geri toplamaya başladığını bugünkü haberimizde sizlerle paylaşmıştık. Note 7'yi satın alan kullanıcıların nasıl bir süreçten geçeceği şimdiye kadar tam anlamıyla açık değildi, ancak Samsung Türkiye'den gelen açıklamayla her şey açıklığa kavuşmuş oldu.
Açıklamadan Galaxy Note 7 sahiplerinin cihazlarını en kısa zamanda yenileriyle değiştirebileceği veya satın aldıkları yere iade ederek ücretini geri alabilecekleri anlaşılıyor. Aşağıda Samsung Türkiye'den henüz gelen açıklamayı noktasına virgülüne dokunmadan sizlerle paylaşıyoruz.
Samsung her zaman en yüksek kalitede ürünler tasarlamayı ve kullanıcılarına sunmayı hedeflemektedir. Yüksek kalitedeki hizmet anlayışımızı sürdürebilmek için, değerli kullanıcılarımızdan gelen her türlü arıza bildirimini çok ciddiye alıyoruz. Galaxy Note7'ye ilişkin bildirilen vakaları takiben, kapsamlı bir inceleme yürüttük ve bu sınırlı sayıdaki vakaların pilden kaynaklanan bir sorun nedeniyle oluştuğunu tespit ettik.
1 Eylül 2016 itibariyle dünya çapında milyonlarca adet satılmış olan Galaxy Note7'ler içerisinde sadece 35 adet vaka bildirilmiştir. Piyasada bu durumdan etkilenmiş olabilecek bataryaları tespit etmek adına tedarikçilerimizle beraber titiz bir inceleme gerçekleştiriyoruz. Belirtmek isteriz ki, ürünlerimiz yürürlükteki tüm mevzuata uygun olarak ithal edilerek satışa sunulmuştur ve BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) ile yürütülen ortak çalışma sonucuna göre ülkemizde şu ana kadar bilgimiz dahilinde hiçbir vaka olmamıştır.
Samsung için mutlak öncelik kullanıcılarımızın güvenliğidir. Bu nedenle Samsung Electronics Türkiye olarak ülkemizde Galaxy Note7 satışlarını geçici olarak durdurma kararı aldık. Halihazırdaki Galaxy Note7 kullanıcılarımız mevcut cihazlarını en kısa zamanda yenileriyle değiştirebilecekler veya satın almış oldukları noktaya ürünü iade ederek ödemiş oldukları ücretin tamamını geri alabilecekler.
Kullanıcılarımız için bu durumu en hızlı şekilde çözmek ve en yüksek kalitede ürünleri sunmaya devam etmek amacıyla çalışıyoruz.
Pille ilgili sorun yaşayanların kısıtlı görünmesine rağmen Samsung'un böyle bir karar vermiş olması, kafaları biraz karıştırabilse de, sonuçta oldukça sorumlu bir davranış olarak değerlendirilebilir.
Bir açıklama da BTK'dan...
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu da, Samsung Galaxy Note 7 konusunda tüketicileri bilgilendiren bir açıklama yayınladı. Açıklamada cihaz pilinden kaynaklı sorunla ilgili Türkiye'de şu ana kadar olumsuz bir durumun görülmediği ve incelemelerin devam ettiği bildirildi.
Konuyla ilgili incelemenin devam ettiği bildirilen açıklamada, "Kullanıcıların güvenliği ve herhangi bir mağduriyet yaşanmaması açısından ilgili firma, Samsung Galaxy Note 7 cihazlarının ülkemizdeki kullanıcılarına 3 Eylül 2016 tarihi itibarıyla satın aldıkları noktalardan para iadesi veya ileri bir tarihte yenisiyle değişim seçeneklerini uygulayacaktır." ifadesine yer verildi.