Samsung'un geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen amiral gemisi phablet modeli Galaxy Note 7, bazı kalite kontrol sorunları nedeniyle kargo gönderilerinde gecikme problemiyle karşılaşıyordu. Firma konuyla ilgili Reuters'e yaptığı açıklamada "Galaxy Note 7'nin gönderimlerinin ürün kalitesi için uygulanan ekstra testler nedeniyle geciktiğini" zaten doğrulamıştı.
Bununla birlikte kalite kontrol testlerinin de tam olarak hangi bileşenleri kapsadığı tam olarak bilinmiyordu. Bazı raporlar ise sorunun Galaxy Note 7'nin şarj edilmesiyle ortaya çıkan patlamalarla ilgili olduğunu öne sürüyordu. Buna yol açanın ise şarj cihazları mı yoksa kablolar olduğu net değildi.
Fakat bugün, Samsung'dan gelen açıklama ile birlikte, satılan Galaxy Note 7'ler için bir geri çağırma programının hayata geçtiği duyuruldu; Note 7 satışlarının bir süre için durdurulduğu belirtildi. Bugüne dek 24 farklı patlama olayı yaşansa da, Samsung, müşteri memnuniyeti adına böyle bir karar aldığını söylüyor ve satılan cihazların, yenileri ile değiştirileceğini belirtiyor.
Bu geri çağırmanın ve satışlarda yaşanan aksamanın, Samsung'un bu çeyrekteki kar oranını ne yönde etkileyeceğini zaman gösterecek.