Facebook, gönderilerinizden para kazanmanızı sağlayacak bir "bağış kutusu" işlevi üzerinde deneyler yapıyor olabilir. The Verge'ün keşfettiği bir ankette Facebook, kullanıcılarına içerik oluşturucularının para kazanmasına yönelik sorular soruyor.
Ankettte kullanıcılara gönderilere eklenecek, gönderinin sahibine parasal yardımda bulunmanızı sağlayacak "eylem çağrısı" düğmesiyle ilgilenip ilgilenmeyecekleri ve gönderiyle ilgili hangi istatistikleri görmek istedikleri soruluyor. Facebook, bağış kutusu işlevini hayata geçirirse Twitch ve YouTube'un izini takip etmiş olacak ve içerik üretenlere küçük bağışlar yapılmasının önünü açacak.
Bağış kutusu, Facebook'un Instant Article işleviyle bir araya gelerek içerik üreticilerine yeni bir gelir kapısı açabilir. Bu, hem kullanıcıların hem de içerik üretenlerin Facebook'ta daha uzun süre geçireceği anlamına geldiğinden, Facebook için de önemli bir avantaj demek.
Facebook'un sözkousu anketi kimlere gösterdiği ise şimdilik bilinmiyor. Bağış özelliğinin sosyal ağa ulaşmasının herhangi bir garantisi de yok; ancak yine de Facebook'un içerik oluşturanları unutmamış olması güzel.