İnternet üzerinden fon toplama kampanyasını başarıyla tamamlayan, bugüne kadar sayısız demoyu meraklılarıyla paylaşan Oculus Rift, artık resmi olarak satışa sunuldu. Oyunlara özel ilk kayda değer sanal gerçeklik başlığı olarak tanıtılan Rift, tasarım süreci boyunca birçok deneme-yanılmadan, testten geçti; üzerinde farklı teknolojiler denendi.
İsterseniz Oculus Rift'in yıllar içinde nasıl geliştiğine gelin, beraber bakalım.
Oculus'tan önce de Rift vardı
Oculus kurucularından Palmer Luckey, Rift internette kendini göstermeden çok daha önce sanal gerçeklik oyunları fikriyle uğraşıyordu. Luckey'in kendi geliştirdiği prototip, John Carmack'ı etkilemeyi başarmıştı.
Kickstarter çizimi
2012 yazında şekillenmesinin ardından cihaz, iki ay sonra Kickstarter'da bu "ilk taslak" çizimiyle göründü. Tasarımın ön kısmı oldukça ağır göründüğünden, son tasarımının böyle olmaması memnuniyet verici.
İlk Development Kit (DK1)
2012 sonbaharında ilk "gerçek" Oculus Rift olan DK1, destekçilerin ve cihazla ilgilenen diğer kişilerin eline geçti. DK1'in ekranı müthiş değildi ve biraz hantaldı ancak oyun yapımcılarının ilgisini çekmeyi başardı.
HD prototipi
Oculus, 2013 yazında Rift'in yeni bir prototipi üzerinde çalışmaya başladı. Bu model, görüş açısının çözünürlüğünü yükseltip, başlığın boyutlarını küçültüyordu.
Crystal Cove prototipi
HD prototipin üzerinden dört ay sonra Crystal Cove prototipi, CES 2014'te gösterildi. Bu model, dışarıya yerleştirilen ve kafa hareketlerinizi daha isabetli tarayabilen bir kamerayla geliyordu. Ekranı ise LED'den OLED'e geçiş yapmıştı.
İkinci Development Kit (DK2)
Temmuz 2014'te dağıtımı yapılan ikinci geliştirici kiti, Crystal Cove'dan çok farklı görünmese de daha iyi ekran, daha iyi tazeleme oranı gibi geliştirmelerle geldi ve bu modelde cihaz, daha estetik bir görünüme kavuştu.
Crescent Bay prototipi
Bu son prototip, entegre kulaklıklarından 360 derece hareket algılamaya, Oculus Rift'in en son haliyle birçok ortak noktaya sahip. Ergonomiye daha çok önem veren Crescent Bay'in kafa bandı daha rahat, gövdesi ise daha ince ve hafif hale getirilmişti.
Ve bizlere sunulan son Oculus Rift
Tüketicilere ulaşan bu model, Crescent Bay üzerinde geliştirmeler yapmaya devam etti. Bu geliştirmeler arasında gövde ve bant üzerinde yapılan iyileştirmeler; tazeleme oranının 90Hz'e yükseltilmesi, çözünürlüğün yükseltilmesi ve fazlası var.
Dört sene boyunca 7 farklı prototipi denenen (bunların sadece gördüğümüz prototipler olduğunu düşünüyoruz) Rift, sonunda tüm dünyanın kullanımına hazır. Rift'in geleceği büyük oranda Oculus'un sırtında olacak; ancak firmanın uzun süren azimli çalışmaları sayesinde bu yükün çok azını kafamızda taşıyacağız.