Araştırma şirketi Interbrands, dünyanın en değerli markalarını belirledi. Araştırmaya göre, dünyanın en değerli ilk on markası arasında, altı teknoloji şirketi bulunuyor.
Dünyanın en değerli markası bu kez Apple oldu. İkinciliği ise çok küçük bir farkla Google aldı. IBM dördüncü, Microsoft ise beşinci sırayı alırken, Samsung sekizinci, Intel dokuzuncu oldu. Ayrıca ilk 30 marka arasında da çok sayıda teknoloji şirketi yer aldı.
Apple 98.3 milyar dolarlık marka değeriyle birinci olurken, Google ise 93 milyar dolar marka değerine ulaştı. Bu araştırmada dikkat çeken bir nokta da, 2000'den beri en değerli marka olarak listenin başında duran Coca Cola'nın ilk kez liderliğini kaybetmesi; Üstelik de ikinciliğe değil üçüncülüğe düştü. Aynı şekilde McDonald's da ön sıralardayken teknoloji markalarının yükselmesiyle yedinciliğe indi. Böylece, teknoloji markalarının artık birer "iş" ve "kurumsal" marka olmaktan çıkıp popüler kültürün parçası olduğu bir kez daha belgelenmiş oldu.