İnceleme
Kategoriler
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Son İncelenenler
Keenetic Hopper inceleme
Huawei Watch D2 inceleme
Huma H4 V7.1 inceleme
vivo X200 Pro inceleme
Dyson WashG1 inceleme
Pusat Business B700 – B300 – B100 inceleme
Yale Akıllı Alarm inceleme
Haber
Kategoriler
Kripto Dünyası
Cep Telefonu
Windows
Sosyal Medya
Oyun ve Eğlence
Bilim
Dijital Fotoğraf
Notebook
Ekran Kartları
Güvenlik
Mobil Uygulamalar
Twitter
Instagram
Facebook
CES 2024
Scooter
Araçlar
Netflix
Gitex 2022
En Son Haberler
iPhone 17 Air'in kalınlığı hakkında bir yeni sızıntı daha
Nvidia’ya yeni rakip: Meta’nın AI çip serüveni başladı
Göz renklerinin gizemli dünyası: En nadir göz rengi hangisi?
Hangi ülkenin ne kadar nükleer silahı var? Listedeki 9 ülke
Devrim niteliğindeki çalışma, "hayalet uzuv hissi" kavramını gerçeğe dönüştürüyor
Büyük satışta işlem tamam: Sevilen oyun el değiştirdi!
HUAWEI FreeArc inceleme
Forum
CHIP Online
Chip Dergisi
PDF Arşivi
2013
Şubat
CHIP Dergisi Arşivi: Şubat 2013 - Sayfa 41
Loading WEBGL 3D ...
39
40
41
42
43
Kategoriler
İnceleme
Cep Telefonu
Notebook
Anakart
ADSL Modem
İşlemci
Tablet
Ekran Kartı
Televizyon
Fotoğraf Makinesi
Depolama
Klavye ve Mouse
Giyilebilir Teknoloji
Kulaklık
Ses Sistemi
Oyun İnceleme
Ev Elektroniği
Navigasyon
Haberler
Cep Telefonu
Oyun ve Eğlence
Bilim
Notebook
Ekran Kartları
Mobil Uygulamalar
Yapay zeka
Sony Xperia Z3
Xiaomi
Xbox One
Windows 11
Windows 10
TikTok
Sinema
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S5
Samsung
Playstation 5
Oyun konsolu
Otomobil
Ofis ve Finans
Note 4
MWC 2018
MWC 2017
MWC 2015
Microsoft
LG G6
LG G5
LG G4
LG G3
İşletim Sistemleri
İş dünyası
iPhone SE
iPhone 7
iPhone 6S
iPhone 6
iOS
Instagram
IFA 2017
HTC One M9
HTC 10
Google
Diziler
Discovery 2
CES 2018
CES 2017
CES 2015
Blockchain ve Bitcoin
Bilgisayarlar
Xbox Game Pass
Xbox Series S/X
Uzay
Android
Forum
© 2025 Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş.
41 02/2013 WWW.CHIP.COM.TR tik bakımdan çok zorlu olan görevlerini "aynı anda sanki dört film çeker gibiyiz, çok karmaşık" diye anlatıyor. Makineler ile pasta dağları arasında Prodüksiyon, bu dünyaların birbirinden hem ayrı hem de ahenk içinde olmasını sağlayacak kapsamlı bir araştırmayla başlıyor. Popüler TV dizileri "The Simpsons" ve "Futurama"nın da yönetmeni olan yönetmen Rich Moore, "Bu amaçla duygularımızı ve nostalji hissimizi kabartan şeyleri aradık" diyor. Ekip, Antoni Gaudi'nin Barselona'daki binalarından esinlenmiş. Sonra da Köln'deki Uluslararası Şekerleme Fuarı'nı ziyaret etmiş, go-cart pistlerinde tur atmış, sayısız bilgisayar oyunu oynamışlar. Moore özellikle de filmde kullanılan "Fix-It-Felix" oyun makinelerinin ekip üyeleri için özel olarak programlanmış ve stüdyoya yerleştirilmiş olmasından memnun. Animasyoncular, tasarımcılar ve programcılar mola verdiklerinde üstü başı çizik içinde olan ve 80'lerden fırlamışa benzeyen, can sıkıcı oyun çubuğu kontrollerine sahip bu aletlerin başında soluğu alıyor ve rekor kırmaya çalışıyor. Filmin prodüksiyonu 2010 yılında, filmin yaptığı sayısız göndermeden de anlaşılacağı gibi kılı kırk yararak başlamış. Senaryo hazırlandıktan sonra dublaj sanatçıları (Ralph rolünde Oscar adayı John C. Reilly ve Vanellope rolünde Sarah Silverman) her sahneyi senaryodan okumuşlar. Reilly ve Silverman bu okumayı animasyon filmlerinde pek görülmeyen bir şekilde, aynı odada yapmışlar ve bu, son derece komik doğaçlama diyalogların önünü açmış. Seslendirme sanatçıları bu işlem sırasında sürekli filme alınmış ve yüz ifadeleri daha sonra animasyonda kullanılmış. Eşzamanlı olarak, layout (yerleşim) sorumluları karakterlerin bilgisayarda üretilmiş basit modellerini setlere yerleştirmiş, kamera açısını ve kayıt zamanlamalarını ayarlamış. Motor ve fare tıklaması Bu hantal, işlenmemiş sahneler daha sonra hareketlendiriliyor. Yarım düzine bilgisayarla donatılmış, karanlık, küçük bir sinema odasında Rich Moore animasyon ekibine (bunlara oyuncular da diyebilirsiniz) tıpkı normal bir sinema setindeki gibi hangi figürün ne yapacağını, ne düşüneceğini, ne hissedeceğini anlatıyor. Ardından animasyonculara seslendirme sanatçılarının video kayıtları izletiliyor. Hatta bazıları sahneleri kendi aralarında canlandırmaya bile başlıyorlar. Böylelikle her bir karakterin nasıl duracağı, kolunu nasıl kaldıracağı, gözünü nasıl kırpacağı, o sahnede nasıl davranacağı konusunda fikir ediniyorlar. "Animasyon için çok fazla teknolojiye değil, artistik duygulara ihtiyaç var," diyor animasyon şefi Renato dos Anjos. Brezilyalı animasyoncu 22 yıldır animasyon sektöründe çalışıyor. İlk amacı karikatürist olmakmış ama sonradan aralarında Warner'ın "Kutup Ekspresi"nin de yer aldığı birçok film projesine katılmış. Hazırlığın ardından "Wreck-It Ralph" filminde çalışan 67 animasyoncu bilgisayarlarının başına geçip karakterlerin hareketlerini düzenlemeye ve kabaca yüz animasyonunu yapmaya başlıyor. Bu temel modeller, üzerine tıklandığında başı ve eklemleri hareket ettirilebilen iskelete sahip dijital bebekler. Bu figürlerin hareket ettirilmesi için kontrol yapıları gerekiyor. Bunlar animasyon yazılımlarında belirlenmiş program dizileri. Örneğin bir iskeletin koreografisi belirli dansından tek kolunu kıvırmasına kadar her şey. "Bir hareketi aktaramadığımızda içimizden denk 1 Animasyon filmin her sahnesi, senaryodan yola çıkarak hazırlanmış bir storyboard eskiziyle başlıyor. 2 Yerleştirme ekibi ham figürleri ve nesneleri sahneye yerleştirip kamera pozisyonunu belirliyor. 3 Animasyonun ilk aşamasında, serbestçe hareket ettirilebilen dijital figür iskeletleri sayesinde karakter hareketleri ve yüz ifadeleri oluşturuluyor. 4 Saçlar, bitkiler ve özel efektler hareketlendiriliyor. Işık ve renk efektleri son adımda ekleniyor.›